2016. október 6., csütörtök

Gyerekek és a háztartási munka pénzjutalom nélkül? - Van megoldás!

Ti mennyire tudjátok bevonni a gyerekeket a háztartási munkákba? Valahol tudom, hogy ennek kéne működnie, főleg, ha már van egy 11 és egy 9 éves a családban, de nekem valahogy nem megy. De lehet, hogy találtam egy megoldást...

Én sem voltam gyerekként egy házitündér, sőt, a mai napig sem igazán kedvenc feladatom a ház takarítása (előbb kivasalok egy kosár ruhát - tudom, nem vagyok normális :-D). Talán ezért is találom nehéznek a gyerekeket rávenni arra, hogy beálljanak segíteni, hiszen miért kínozzam őket azzal, ami nekem is nehezemre esik.

Azonban azt hiszem, elértünk a családunkban egy olyan pontra, hogy ez nem mehet így tovább. Négy gyerek, és egy kezdődő vállalkozás mellett bizony egyre kevesebb időm van a háztartásra, viszont egyre több feladat van. Sajnos azonban, mivel az utóbbi 11 évben elhanyagoltam ezt a nevelési területet, bizony kamaszodó nagylányomat és nagyfiamat már nagyon nehéz rávenni arra, hogy akár csak rendet rakjanak maguk után, ne adj' isten takarítsanak is! (Bár azért a nagylányom szívesen forogna a konyhában, úgyhogy már az is valami).

Miért kéne a házimunkát jutalmazni?


Tudom, hogy sokan úgy vélik, hogy a háztartási munka a kötelességek része kellene, hogy legyen, ilyeténképpen nem jutalmazandó különösebben. Azonban én már azon a ponton vagyok, hogy ha máshogy nem megy, hát legyen nekik beígérve jutalom. Semmiképpen nem szeretnék pénzt adni érte, mert én is úgy gondolom, hogy hosszú távon értsék meg, hogy ez egy olyan feladat, amit megcsinálunk és kész. De valamire szükség van, mert úgy látom, kisebb jutalmakkal jól lehet a gyerekeimet motiválni (néha még az is elég nekik, ha szépen tételesen leírva odaadok nekik egy feladatlistát, amit végigcsinálhatnak, és pipálgathatják, pedig semmi jutalom nem jár érte, hacsak az nem számít annak, hogy aznap már nem kérek tőlük semmit, azt csinálnak, amit akarnak).

A megoldás


Erre találtam egy szuper megoldást, a ChoreMonster nevű program formájában. Hogy mit tud ez a program? Feltelepíthető bármilyen mobileszközre (telefon, tablet), illetve a böngészőből asztali gépen is használható, A család összes tagja beregisztrálhat, a gyerekeknek és a szülőknek ezután külön felülete van.

Szülői felület

A szülő a rendszerbe bevisz jutalmakat (ez bármi lehet, amivel te szoktad jutalmazni a gyerekeket - nekem tuti benne lesz a tabletkupon, mondjuk 20 pontért), majd minden regisztrált gyereknek külön meg lehet adni feladatokat, és mindegyikhez pontértéket lehet rendelni.

Új feladat felvitele

A gyerek a saját felületére belépve láthatja a neki kiszabott feladatokat, és hogy hány pontot kaphat érte. Amikor elvégez egy feladatot, a szülő a felületen elfogadja, így a gyerek megkapja a pontot. Az összegyűjtött pontokat a gyerek a szülő által a rendszerbe bevitt jutalmakra válthatja. Ez a jutalom bármi lehet, amit a szülő kitalál, és a pontban számolt ára is a szülőtől függ. A "megvásárolható" jutalmak listáját a gyerek előre látja a saját felületén belül, így akár célzottan gyűjthet valamiért pontokat, miközben tulajdonképpen elvégzi az otthoni feladatait.

Sajnos a rendszer maga angol nyelvű, de ez legfeljebb a szülők szempontjából lehet gond, hiszen a gyerekek felülete úgy van kialakítva, hogy inkább grafikus, tehát elég jól ki tudja következtetni, hogy mi hol van. A feladatokhoz is feltölthetünk képeket, így olvasni még nem tudó gyerekeinket is be lehet vonni a programba, csak előre meg kell vele beszélni, hogy melyik kép milyen feladatot fog jelenteni.

Gyerek felülete

Ha nagyobb, kamasz gyerekünk van, és már cikinek érzi ezt a programot, számára a ChoreMonster készítői elkészítették a kamasz változatot, a Landra-t. ÉS szülőként sem kell aggódnunk, hogy most akkor két külön felületet kell emiatt kezelnünk, ugyanis a cég Mothershp nevű alkalmazása éppen azt a célt szolgálja, hogy a kétféle gyerekfelületet összefogja, és mi egy felületről érünk el továbbra is minden családtagot.

Nos, van kedved kipróbálni? Ha igen, kíváncsi vagyok a tapasztalatokra, úgyhogy ha van kedved, oszd meg egy hozzászólásban.

Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, oszd meg velem a bejegyzéssel kapcsolatos gondolataidat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...